חיפוש

מתיחת צוואר

מתיחת צוואר נועדה לאנשים אשר מעוניינים לחטב ולעצב מחדש את הצוואר שלהם ולהחזיר לו את המראה הצעיר שלו וכן לחדש את העור ולהעניק לו מראה חיוני ומתוח. בעבר מתיחת צוואר בוצעה כחלק מניתוח להרמת פנים אך כיום קיימים טיפולים ממוקדים ומועדים לאזור הצוואר כגון מתיחת צוואר

רפיון של העור ונפילה של הצוואר מתרחשים באופן משמעותי ובולט בגילאי החמישים, ורוב המטופלים הם בגיל זה או מבוגרים יותר. התרופפות העור, עודפי שומן והיווצרות גידים בצוואר מתסכלים מבחינה אסתטית שכן הם מקדימים את נפילת הפנים ויכולים להוות מטרד מבחינת נראות חיצונית גם אצל אנשים מבוגרים אשר הפנים שלהם שמורים במצב טוב.

מהן הסיבות העיקריות שבגינן יש צורך לבצע מתיחת צוואר?

תהליך רפיון העור של הצוואר הוא בלתי נמנע ומתרחש אצל כל אדם בעת ההזדקנות, ניתן להתאים את מתיחת הצוואר לכל אדם לפי מבנה הצוואר שלו ולפי הבעיה ממנה הוא סובל.

עם זאת, ישנן שלוש בעיות עיקריות בצוואר שמופיעות כל אחת לחוד אך יכולות להופיע ביחד:

עודף של עור מאזור הצוואר- עודפי  עור יכולים להופיע בקו הלסת ולגרום לטשטוש שלו אך יכולים גם להופיע לאורך כל הצוואר.

עודף של שומן- עודפי שומן נוטים להצטבר באזור מתחת לפה והדבר גורם להופעה של גומה. יש להבדיל בין עודף שומן באזור שדורם להיווצרות אותה גומה לבין מבנה פנים שיוצר את אותה גומה ולא קשור כלל לעודף שומן באזור.

רפיון של השרירים בצוואר דבר הגורם למראה בולט של גידים לאורך הצוואר.

ביצוע מתיחת צוואר לטיפול בעודפי עור באזור הצוואר

את עודפי העור ניתן להסיר על ידי ביצוע ניתוח בו מבצעים חתך מעגלי קטן באזור של תנוך האוזן ומאחורי האוזן. הניתוח מבוצע בחדר הניתוח תחת הרדמה כללית או מקומית בהתאם לבקשת המטופל.

לאחר ביצוע הסרת עודפי העור ומתיחת הצוואר התפר יהיה בלתי נראה והמטופל משוחרר לביתו לאחר ההתאוששות. ההחלמה הינה קצרה וקלה יחסית ואורכת מספר ימים בודדים.

ביצוע מתיחת צוואר לטיפול בעודפי שומן באזור הצוואר

במידה ומדובר בגומה- פימה באזור של הצוואר מתחת לפה ללא עודפים של עור או שומן באופן משמעותי ניתן לשאוב את אותו אזור בצורה ממוקדת. את הפעולה מבצעים בהרדמה מקומית.

השאיבה ומתיחת הצוואר נעשית על ידי החדרה של צינורות לאזור שמתחת לפה שנקרא רצפת הפה דרך חתכים קטנטנים אותם מבצעים מאחורי האוזן ומאחורי כפל הסנטר.

בטכניקה זו ניתן לגרות את העור על מנת לעודד את ההתכווצות של רקמות העור באזור. מדובר בטכניקה שבה ניתן להסיר את העודפים של השומן מאזור הצוואר, למתוח את הצוואר ולחטב אותו כולל יצירה של קו לסת מודגש יותר.

לא תישארנה צלקות לאחר ביצוע הפעולה, אך ייתכנו סימנים כחולים ומעט נפיחות שייעלמו מספר ימים לאחר ביצוע מתיחת הצוואר. טכניקה זו עדיפה על מטופלים גברים שכן היא מהירה וממוקדת ואינה משאירה צלקות.

ביצוע מתיחת צוואר לטיפול ברפיון של השרירים היוצר גידים באזור הצוואר

בבעיה של רפיון השרירים בצוואר ניתן לטפל על ישיש ביצוע חתך קטן במיוחד באזור הכפל של הסנטר. דרך אותו חתך מבצעים חיזוק של השרירים הרפויים בצוואר וכן מחזקים את השרירים שנמצאים ברצפת הפה.

במידה ומדובר ברפיון שרירים של כל האזור באופן משמעותי ניתן להחדיר לרצפת הפה רשת צווארית שתפקידה לספק תמיכה בכל אזור הצוואר למתוח אותו למנוע רפיון שרירים עתידי באזור המנותח.

ברוב המקרים המטופלים סובלים מיותר מבעיה אחת ולכן יש לשלב בין הטכניקות המבוצעות במתיחת צוואר על מנת להגיע לתוצאות הטובות ביותר ולעצב ולפסל מחדש את אזור הצוואר בהתאם לנתונים ולרצון המטופל.

מהם הסיכונים והסיבוכים הכרוכים בביצוע מתיחת צוואר?

אצל אנשים המעשנים, נוטלים תרופות מדללות דם או תוספי מזון ותרופות הומיאופתיות או סובלים מלחץ דם גבוה הסיכוי לסבול מסיבוך במהלך הניתוח גבוה יותר ולכן יש להפסיק לעשן וליטול את אותן תרופות כשבועיים לפני ביצוע הניתוח ולאזן את לחץ הדם בהתאם.

הסיבוכים במהלך מתיחת צוואר הינם דימומים, פגיעה בתחושה מסביב לאוזן היכן שמבצעים את החתכים, פגיעה בעצבים של הפנים, היווצרות צלקות בולטות , זיהומים או יצירת אסימטריה באיברי הפנים- מדובר בסיבוכים נדירים למדי.

השאירי פרטים ונשמח לסייע

יש לך שאלה?