עיצוב עצמות הלחיים

עיצוב עצמות הלחיים הוא אחד מטיפולי הפנים השכיחים והפופולאריים ביותר בשנים האחרונות בעיקר מפני שמדובר בתהליך פשוט למדי המבוצע ללא צורך בהתערבות כירורגית ללא כאבים וצורך באשפוז לאחר מכן. עיצוב עצמות הלחיים נעשה על ידי הזרקת חומי מילוי זמניים בהליך פשוט וקצר שיוצר מראה טבעי ובריא יותר של הלחיים והפנים בהתאם וכך מתקבל מראה מורם וזוהר. מטופלים אשר עברו טיפול לעיצוב ועצמות הלחיים לרוב יראו כאנשים בעלי נתונים תורשתיים טובים במיוחד ועור בריא וגמיש ולא יהיה ניתן לראות עליהם שעברו טיפול כלשהו לעיצוב ופיסול של העצמות הלחיים ומילוי שקעים.

עיצוב עצמות הלחיים הינו טיפול ששכיח בעיקר אצל נשים מבוגרות אשר בעקבות הגיל ישנה ירידה משמעותית ברמת הקולגן בעור ובגמישות שלו, פיזור שונה של השומן ונסיגה של עצמות הלחיים היוצרת מראה שקוע ומבוגר. בשנים האחרונות עלה הביקוש לטיפול של עיצוב והרמת עצמות הלחיים גם אצל נשים צעירות שנזקי הגיל טרם פגעו בעורן או בתווי פניהן אך מעוניינות לייצר מראה אסטטי ומפוסל יותר. היות ועיצוב עצמות הלחיים הינו טיפול קל וקצר והמראה שנוצר הוא מראה טבעי וסימטרי נשים רבות מעדיפות את הטיפול הזה על פני  ביצוע פעילות כירורגית .

בתהליך של עיצוב עצמות הלחיים הרופא משתמש בחומי מילוי זמניים טבעיים המוסיפים נפחים ומחזירים נפחים טבעיים ללחיים ובמקביל מסתירים שקעים מתחת לעיניים ובצידי האף. הטיפול כולל הרמה והדגשה של עצמות הלחיים ומתיחה של העור על מנת להחליק ולהעלים את הקמטוטים מסביב לעיניים. ההזרקה נעשית על ידי שימוש במחט עדינה שמאפשרת הזרקה ללא כאבים וללא תופעות לוואי של  אדמומיות ושטפי דם לאח ההזרקה, כך שניתן לחזור לפעילות שגרתית מייד לאחר ביצוע ההזרקה.

כיצד מתבצע הליך עיצוב עצמות הלחיים?

לפני תחילת הטיפול יבחר הרופא את חומר המילוי המתאים ביותר בהתאם למצב הפנים והלחיים של המטופל וכמו כן בהתאם לתוצאות אליהן הוא שואף להגיע. חומר המילוי שיבחר יוזרק על ידי הרופא המטפל לאזור העצמות בלחיים ובכך יעניק להם נפח ובנוסף יחזיר את הנפח הטבעי שלהן.

חשוב במהלך הטיפול להסתכל על הפנים באופן כללי ולעצב את עצמות הלחיים בפרופורציה לשאר איברי הפנים של המטופל.  לאחר הזרקת חומר המילוי לאזור הספציפי הרופא יחל לעצב את אזור הלחיים ויפסל אותו עם ידיו בכל לחי בנפרד עד לתוצאה הרצויה.

בהתאם לצורך ולרצון של המטופל בזמן עיצוב עצמות הלחיים הרופא יכול לבצע הרמה של הלחיים וכמו כן לבצע מילו של שקעים באזורים שונים בפנים כמו בצדדים של האף. הזרקת חומר מילוי לצידי האף עוזרת לתמוך ברקמות באזור שנהיו רפויות עם הזמן.

התאוששות והחלמה לאחר עיצוב עצמות הלחיים?

הטיפול של עיצוב עצמות הלחיים אינו כרוך בכאבים והוא ללא תופעות לוואי לאחר מכן. לאחר ביצוע עיצוב עצמות הלחיים אין צורך באשפוז ואפשר לחזור לפעילות שגרתית באופן מיידי.

מספר שעות לאחר ביצוע טיפול לעיצוב עצמות הלחיים כבר ניתן לראות תוצאות של פנים מלאות וחיוניות יותר. עצמות הלחיים תהיינה מודגשות ומורמות והעור יהיה חלק ומתוח יותר כך שפניו של המטופל יראו חיוניים יותר, בריאים יותר וצעירים יותר.

בעיצוב עצמות הלחיים נעשה שימוש בחומרי מילוי זמניים טבעיים ולכן הם מתמזגים בקלות ובטבעיות עם עור הפנים ולאחר הטיפול אין תופעות לוואי של אדמומיות  או שטפי דם כמו בפעולות הזרקה של חומרים אחרים בפעולות כמו מילוי קמטים ופעולות קוסמטיות אחרות. תופעת הלוואי היחידה שיכולה להופיע לאחר הזרקת חומרי מילוי זמניים לצורך עיצוב ופיסול עצמות הלחיים הינה נפיחות קלה באזור המוזרק אך תופעת לוואי זו חולפת מספר ימים לאחר ביצוע הטיפול וכמו כן אם המטופל חש כאבים קלים ניתן לקחת משככי כאבים בהתאם אך לרוב המטופל יסבול מתחושה קלה של אי נוחות ולא כאב שחולפת מספר שעות לאחר ביצוע הטיפול.

השפעת חומרי המילוי בטיפול לעיצוב עצמות הלחיים מחזיקה מעמד לתקופה של כשנה וחצי לאחר ביצוע הטיפול כאשר לאחר תקופה זו החומרים הטבעיים מתמזגים לגמרי בעור הפנים ולכן ההשפעה באזור המוזרק מתחילה לעבור. ניתן לחדש את הפעולה ולחזור לבצע טיפול לעיצוב והרמת עצמות הלחיים בהתאם לצורך ובהתאם להמלצת הרופא.