חיפוש

פילינג עמוק

פילינג הוא תהליך של קילוף שכבות עור מתות על מנת לשפר את איכות העור. איכות העור נפגעת כתוצאה מהזדקנות, חשיפה ממושכת לשמש, הרגלי עישון ותזונה, נטילת תרופות ואקלים וכמו כן מנתונים תורשתיים. פילינג הינו שיטה נפוצה ויעילה ביותר לשיפור המראה של העור. ישנם שלושה סוגי פילינג, פילינג שטחי, פילינג בינוני ופילינג עמוק. תפקידו של הפילינג העמוד הינו לחדור את שתי השכבות העליונות של העור ולטפל בכתמים שנוצרים על העור בגלל הזדקנות או חשיפה לשמש, הופעתם של נמשים וכן טיפול בקמטים וקמטוטים. הליך של פילינג עמוק משפר את איכות העור על ידי שיפור משמעותי בבניה של הקולגן והאלסטין החיוניים לעור, ומגביר את חילוף החומרים על מנת ליצור מראה בריא חיוני ואיכותי לעור.

מהם סוגי הפילינג הקיימים ומה ההבדל ביניהם?

קיימים שלושה סוגי טיפולי פילינג המתחלקים לפי דרגת העומק של הטיפול בעור:

פילינג שטחי- הטיפול מיועד להסרת תאי עור מתים וכתמים המופיעים באופן שטחי על העור. ניתן לבצעו גם בצורה עצמאית בבית בעזרת מוצרים קוסמטיים לביצוע פילינג. ניתן לבצע את הפילינג באופן קבוע. הטיפול אינו כואב אך יכול לגרום למעט גירוי וגרד של העור ואף אדמומיות שחולפים לאחר הטיפול.

פילינג בינוני- הטיפול הינו כמו פילינג שטחי אך בנוסף הוא מטפל גם בקמטים עדינים וכתמים אשר נמצאים עמוק יותר בעור. את הפילינג הבינוני ניתן לבצע במרפאת מומחה כאשר הטיפול עלול להיות מלווה בכאב קל ובתגובות כמו לטיפול פילינג שטחי. התוצאות של ביצוע פילינג בינוני מחזיקות למשך זמן של שנה לאחר ביצוע הטיפול.

פילינג עמוק– טיפול של פילינג עמוק מגיע עד לשכבה העמוקה ביותר של העור ובעזרתו ניתן לטפל בקמטים עמוקים, כתמים וכן למצק את העור תוך כדי הטיפול. פילינג עמוק מבוצע בחדר הניתוח תחת הרדמה כללית והוא מלווה בכאבים לאחר ביצוע הטיפול.

למי מתאים תהליך של פילינג עמוק?

פילינג עמוק מתאים לאנשים אשר הם בעלי עור עם קמטים עדינים, כתמי גיל או נמשים רבים והם מעוניינים לטפל בתהליך ההתבלות של העור וליצור אפקט של עור צעיר וחיוני. את הפילינג ניתן לעשות בפנים ובאזורים שונים בגוף אך הטיפול הפופולארי ביותר הוא פילינג עמוק לפנים.

במה מטפל פילינג עמוק?

פילינג עמוק נועד כאמור להחזיר לעור את החיוניות והברק שלו ולטפל במצבים שונים שגורמים לעור להיראות זקן וחסר ברק.

  • הזדקנות של העור
  • טיפול בכתמים עקב חשיפה לשמש או זקנה
  • נמשים מרובים
  • קמטים וקמטוטים
  • נזקי עישון

השינויים הבולטים בעור מתחילים לאחר גיל שלושים ולכן לא נהוג לבצע טיפול של פילינג עמוק לפני כן, כאשר רוב המטופלים הפונים לטיפול של פילינג עמוק הינם נשים בהירות בגילאי הארבעים ומעלה אשר נזקי העור בולטים במיוחד על עורם והוא איבד מהגמישות והברק שלו והן מעוניינות למצק ולהחליק אותו ללא ביצוע ניתוח.

בשלב הראשון הרופא יבדוק את סוג העור של המטופל ויתאים את סוג התרכובת בה הוא ישתמש לצורך ביצוע הפילינג. הליך של פילינג עמוק מבוצע בחדר הניתוח תחת הרדמה כללית ובמהלכו יגרום הרופא לכוויה בדרגה נמוכה על גבי העור על מנת להרוס את השכבות העליונות שלו ולגרום לו להתקלף.

במקום אשר נגרמה הכוויה והתקלף העור הוא נותר חשוף ויתחיל להתחדש. העור שצומח באותם מקומות יצמח מלווה בנפיחות אדמומיות ואף כאבים.

לאחר ביצוע התהליך של פילינג עמוק העור ייצר בקצב מוגבר יותר ממקודם רקמת עור חדשה. אותה רקמת עור תהיה נקייה מתוחה בעלת מראה חיוני ובריא. לאחר פילינג עמוק מתקבל עור חלק מוצק ומהודק ולכן המראה הכללי שמתקבל הוא מראה חיוני צעיר ובריא.

יש לקחת בחשבון שמדובר בהליך כירורגי ולכן ישנם סיכונים הכרוכים בכל הליך כירורגי ובנוסף לאדמומיות גרד וכאבים שמופיעים לאחר הטיפול תיתכנה תופעות לוואי נוספות כגון הופעת סדקים או שלפוחיות בעור- תלוי סוג העור של המטופל ומצבו העור לפני ביצוע הפילינג העמוק.

את טיפול הפילינג העמוק ניתן לבצע רק בחודשי החורף וזאת מהסיבה שיש להימנע לגמרי מחשיפה לשמש. כמו כן בתהליך ההחלמה ועד ששכבת העור צמחה לגמרי ומתחדשת אין להשתמש בתכשירי איפור או קרמים למיניהם על מנת לתת לעור להתאושש ולהחלים.