חיפוש

מילוי שקעים מתחת לעיניים

שקעים מתחת לעיניים נגרמים עקב ההזדקנות הטבעית של עור הפנים וכמו כן יכולים להיגרם על ידי מבנה פגום של העיניים ובעיית פיגמנטציה. סיבה נוספת להופעתם של אותם שקעים היא נתונים תורשתיים. אותם שקעים יוצרים מראה עייף ופנים נפולות כאשר הטיפול באותם שקעים היא ביצוע ניתוח או מילוי השקעים מתחת לעיניים על ידי חומרי מילוי

מילוי שקעים מתחת לעיניים הוא טיפול שמחזיק מעמד לתקופה של שנתיים ויש לחזור ולבצע את הטיפול בשנית לאחר תקופה זו על מנת לשמר את התוצאות.

למי מתאים טיפול למילוי שקעים מתחת לעיניים?

רוב האנשים הסובלים משקעים מתחת לעיניים עקב גנטיקה, פיגמנטציה או הזדקנות של העור יסבלו משקיות שומן מתחת לעין. המראה שנוצר הוא מראה עייף וכהה וניתן לטפל בו בקלות וביעילות.

ישנם אנשים שסובלים משרבים מבניים מתחת לעיניים עקב מום מולד, שעצמות הלחי לא התפתחו בצורה תקינה. גם במצב זה ניתן לטפל בקלות וביעילות על ידי הוספת נפח ומילוי של המבנה בצורה פרופורציונאלית לשאר הפנים.

בסביבות גיל הארבעים תוצאות השנים מתחילות להיראות על העור והוא מתחיל לאבד את הגמישות שלו ואת הברק הטבעי שלו. תופעת לוואי נוספת אצל מרבית האנשים בעקבות הגיל היא הופעת פיגמנטציה בעור שמשפיעה רבות על הופעתם של אותם שקעים כהים מתחת לעיניים.

השומן מתחיל להתפזר בעור בצורה לא אחידה מה שיוצר שקיות של שומן מתחת לעיניים והתוצאה היא מראה עייף ונפול. במקרים כאלה מומלץ לבצע ניתוח בעפעפיים התחתונות או לעבור מילוי שקעים מתחת לעיניים בעזרת חומרי מילוי.

הזרקת חומרי מילוי הינה טכניקה מוכרת ופופולארית בקרב טיפולי הפנים וביניהם מילוי שקעים במקומות שונים בפנים כמו מתחת לעיניים.

מהם הטיפולים האפשריים לטיפול בשקעים מתחת לעיניים?

לאנשים הסובלים מהיווצרות של שקעים מתחת לעיניים אם מסיבה של הזדקנות של העור ופיגמנטציה ואם ממבנה מולד ומעוניינים למלא את אותם שקעים ולטפל בכהות שמופיעה מתחת לעיניים ישנן שתי אפשרויות טיפול.

האפשרות הראשונה הינה ניתוח בעפעפיים התחתונות אשר במהלכו שואב המנתח מעביר שומן ממקום מסתר בפנים לצורך מילוי השקעים בצורה אחידה וטבעית בהתאם לקו הלסת של המטופל.

האפשרות השנייה היא מילוי השקעים מתחת לעיניים על ידי הזרקת חומרי מילוי לאותו אזור.

כיצד מתבצע הליך של מילוי שקעים מתחת לעיניים?

מילוי שקעים מתחת לעיניים על ידי הזרקת חומרי מילוי נעשה תחת הרדמה מקומית ונמשך כעשרים דקות בלבד. חומר המילוי בו נעשה שימוש למילוי השקעים מתחת לעיניים הוא חומצה היאלורונית מהסוג הקל והדק ביותר, אותה מזריק הרופא לתוך השכבה העמוקה ביותר של העפעף התחתון.

ניתן לבצע את ההזרקה על ידיד מחט דקה וניתן גם להזריק את החומצה ההיאלורונית על ידי שימוש במחט שנקראת קנולה שהיא מעוגלת בקצה מה שמאפשר דיוק רב יותר ומפחית את הסיכוי להיווצרות שטפי דם לאחר ביצוע ההזרקה.

עם זאת מדובר בטכניקה שיש להתמחות בה על מנת להגיע לדיוק רב ותוצאות טובות ולכן  רוב הרופאים יעדיפו לבצע את ההזרקה בעזרת מחט ולא על ידי קנולה.

מהם הסיכונים והסיבוכים האפשריים בביצוע הליך של מילוי שקעים מתחת לעיניים

מילוי שקעים מתחת לעיניים הינו תהליך פשוט וקצר ללא הרבה סיכונים. עם זאת יש לקחת מספר סיכונים וסיבוכים העלולים להתרחש במהלך ולאחר ביצוע מילוי שקעים מתחת לעיניים:

  • הופעתם של שטפי דם במקום של ההזרקה ובמידה ונעשתה הזרקה לא נכונה שטפי דם גדולים ובולטים
  • תיתכן תוצאה לא מספקת עקב הזרקה לא מדויקת של הרופא אותה ניתן לתקן על ידי הזרקה נוספת
  • הזרקה מוגזמת של חומר למילוי השקעים מתחת לעיניים עלולה לגרום לפגיעה בתפקודי הלימפה באזור הלחיים.

חומרי המילוי המוזרקים לעפעף התחתון לצורך מילוי השקעים מתחת לעיניים עמידים לתקופה של שנתיים ויש לחזור על הטיפול על מנת לשמר את המראה.

כמו כן מומלץ לבצע את הטיפול אצל רופא מנתח שמומחה במבנה העין ותפקודה על מנת לא לפגוע בחלקים אחרים בעין במהלך ביצוע הטיפול.

היתרון המשמעותי של טיפול למילוי שקעים מתחת לעיניים על ידי הזרקת חומרי מילוי הוא האפשרות לחזור לפעילות שגרתית רגילה כבר יום למחרת ביצוע הטיפול עם מראה עיניים ופנים חדש טבעי מורם ובריא יותר.