חיפוש

ניתוח אף רפואי משולב עם ניתוח אף קוסמטי

ניתוחי אף רפואיים וקוסמטיים בוצעו בעבר על ידי רופאי אף אוזן גרון המתמחים באנטומיה הפנימית של האף ויכולים לפתור בעיות באף הקיימות לפני הניתוח או לטפל בבעיות באף הנוצרות בעקבות הניתוח. כיום מבוצע ניתוח אף קוסמטי על ידי מומחה לכירורגיה פלסטית על מנת לשפר ולשנות את צורתו החיצונית של האף מבחינה אסתטית, ואף בכדי לפתור מצבים רפואיים כמו נחירות, סינוסיטיס כרוני ועוד מצבים הדורשים התערבות כירורגית. ניתן לבצע ניתוח אף רפואי לטיפול בהפרעות נשימה וקשיי נשימה אשר מקורן במבנה האף והחלל הפנימי שלו

תהליך ביצוע ניתוח אף רפואי משולב עם ניתוח אף קוסמטי

ניתוח אף מבוצע בהרדמה מקומית על ידי מתן חומר מטשטש על מנת שהמנותח לא יוכל להרגיש את ההליך כלל.כמו כן ישנה הקפדה על הימנעות מצלקות או חתכים על מנת לפתור את הבעיה שלשמה פנה המטופל לניתוח אף רפואי ולעצב את האף מבחינה קוסמטית.

כיום קיימות שתי שיטות עיקריות לביצוע ניתוח אף רפואיים וקוסמטיים והן:

ביצוע ניתוח אף קלאסי הניתוח השכיח יותר אשר רוב הפעולות הכירורגיות נעשות בשיטה זו, הניתוח מבוצע דרך הנחיריים ואין סימנים חיצוניים או צלקות לאחריו.

דרך הנחיריים ניתן לתקן את השלד הפנימי של האף, את העצמות ואת הסחוסים ללא פגיעה כלל בעור החיצוני של האף.

ביצוע ניתוח אף פתוח מדובר בשיטת ניתוח מורכבת יותר אך היא מאפשרת גישה הרבה יותר קלה וטובה אל הסחוסים הממוקמים בקצה של האף.

שיטה זו יעילה לניתוחי אף חוזרים, או בעקבות פציעות. לאחר ניתוח אף בשיטה זו תישאר צלקת בין הנחיריים וכן ההחלמה קשה יותר ומלווה בכאבים ונפיחות שאורכת זמן רב יותר מביצוע ניתוח אף קלאסי.

הסיבות לביצוע ניתוח אף רפואי משולב עם ניתוח אף קוסמטי

קשיי נשימה כאשר ישנה סטייה של מחיצת האף והיא זזה לצד אחד או לשני הצדדים הדבר עלול לגרום לקושי בנשימה. חשוב לציין שבזמן ביצוע ניתוח אף קוסמטי נעשית הקטנה של חלל האף ומצרים ומשנים את המבנה שלו.

במידה והמטופל לא חווה או סבל מקשיי נשימה טרם ביצוע הניתוח הוא עלול לחוות קשיי נשימה לאחריו שיפריעו לו לנשום באופן סדיר דרך האף. ולכן יש צורך בהתערבות כירורגית של רופא אף אוזן גרון במקרים אלו של ניתוחי אף רפואיים.

במצב בו הסחוסים הממוקמים בקצה האף מעוותים בצורה קוסמטית. מצב זה נוצר לרוב מסטייה של מחיצות האף לצד אחד או לשני הצדדים והן יוצרות עיוות קוסמטי בסחוסי הקצה של האף.

בניתוח אף רפואי משולב עם ניתוח אף קוסמטי ניתן לבצע פעילות כירורגית כמו הרחבת הנחיריים או תיקון רצפת האף, תלוי בעיוות שנוצר באותם סחוסים.

כאשר המטופל סובל ממצב של סינוסיטיס באופן כרוני – מדובר במצב שמחייב טיפול תרופתי במקביל לביצוע ניתוח אף רפואי וקוסמטי שכן רק ביצוע הניתוח לא יפתור את המצב.

מצב של סינוסיטיס גורם לכאבי ראש מרובים, הפרשות מהאף ויכול אף לפגוע בחוש הריח ולגרום להפרעות בנשימה.  

כאשר זוהי הסיבה לבצע את הניתוח יש לשלב את ניתוח האף ביחד עם ניתוח סינוסים ולטפל תרופתית על מנת להקל על סבלו של החולה ולא להחמיר את המצב.

חשוב לציין שכל טיפול קוסמטי באף וכל ניתוח אף רפואי וקוסמטי משנה את מבנה האף, מרחיב או מצר חללים בו ויכול לגרום לבצקת בסחוסים ובעור מסביב לאף ולפגוע ברקמות הרכות באף.

במידה ואותו מטופל סובל מסינוסיטיס, אלרגיות חריפות או קשיי נשימה עליו לקבל טיפול תרופתי ואף יש צורך בהתערבות כירורגית של רופא אף אוזן גרון.

זאת על מנת שביצוע ניתוח אף רפואי קוסמטי לא יגרום להחמרה והחרפה של קשיי הנשימה והתגובות האלרגיות. במידה והסיבה לתגובות האלרגיות מהן סובל המטופל מקורן ברירית או נזלת אלרגית לא יהיה ניתן לטפל במצב על ידי ניתוח אף.

התאוששות והחלמה לאחר ביצוע ניתוח אף רפואי משולב עם ניתוח אף קוסמטי

לאחר ביצוע ניתוח אף על המטופל ליטול טיפול אנטיביוטי למניעת זיהומים והיווצרותן של דלקות כמו כן לאחר הניתוח ישאיר הרופא טמפונים מיוחדים בתוך האף למשך מספר ימים לספיגת נוזלים והפרשות.

בנוסף תתבצע חבישה של סד לקיבוע האף. היום הראשון שלאחר ביצוע ניתוח אף רפואי קוסמטי הוא היום הקשה ביותר בו האף נפוח רגיש וכואב יתר על המידה אך ניתן ליטול משככי כאבים בהתאם.

לאחר מכן ההתאוששות עלולה להימשך מספר ימים עד שבועות, כאשר שבוע לאחר ניתוח האף יש להגיע לביקורת בה יורידו את הסד וישאירו את האף חבוש עם פלסטרים אותם ניתן להסיר באופן עצמאי כעבור מספר ימים.

ההתאוששות וההחלמה אורכים כעשרה ימים ולאחר מכן ניתן לחזור לפעילות שגרתית כאשר לפעילות גופנית ניתן לחזור חודש לאחר ביצוע ניתוח האף.