חיפוש

הגדלה והרמת החזה

הגדלה והרמת חזה מתאימה לנשים אשר חוות צניחה של השדיים עקב הריונות והנקות, שינויים קיצוניים במשקל הגורמים לשינויים משמעותיים בצורת השדיים ולעור עודף באזור. ניתוח להגדלה והרמת החזה משפר באופן משמעותי את נראות השדיים

הסיבות לביצוע הגדלה והרמת חזה:

  1. שינויים משמעותיים בנראות השדיים בעקבות הריונות לידות והנקה ממושכת.
  2. שינויים בגודל ובצורת השדיים בעקבות דיאטות קיצוניות וירידה משמעותית במשקל או עליה וירידה במשקל באופן תכוף המוביל לאובדן הנפח בשדיים. במקרים כאלה גם עלייה במשקל לא תחזיר את הנפח הרצוי לשדיים ולכן יש צורך בניתוח להגדלה ובהרמת החזה.
  3. נשים בעלות שדיים יחסית קטנים שאינן מרוצות מהנפח שלהם ומעוניינות להוסיף להן נפח
  4. כאשר עור השדיים רפוי ואף מקומט ואינו מספק מספיק נפח הרמה והגדלה של החזה על ידי ביצוע ניתוח יפתרו את המצב.

צניחת השדיים אצל נשים מתבצע עם השנים בקצב שונה מאישה לאישה תלוי תורשה ומבנה הרקמות התומכות בשדיים. צניחת שדיים וירידה בנפח יכולים להתרחש כבר בגילאים מוקדמים אצל נשים בעלות חזה גדול או שילדו בגיל צעיר.

מהלך ניתוח להגדלה והרמת החזה:

בניתוח להגדלה והרמת החזה מבצעים הרמה מחודשת לשדיים וכן מוסיפים לו נפח על מנת לעצב מחדש את השדיים ולהעניק להם מראה מעוצב וזקוף. חשוב מאוד לתכנן בקפידה את הניתוח ולהחליט על תוצאות רצויות לפני ביצוע הניתוח על מנת להימנע מהגדלה גדולה מדי ועל מנת ליצור מראה עדין טבעי ואסתטי ככל שניתן.

בשלב הראשון לפני ביצוע הגדלה והרמת החזה תתקיים פגישת יעוץ של המנתח הפלסטי עם המטופלת בה היא תקבל הסבר על מגוון האפשרויות של השתלים הקיימים על מנת להגיע לתוצאה הרצויה.

ניתוח להגדלה והרמת השדיים מבוצע בחדר ניתוח תחת הרדמה כללית ואורך התהליך כולו הוא בין שעתיים לשלוש כאשר לרוב תישאר המנותחת לאשפוז לילה שלאחריו.

לפני הניתוח המנתח ישרטט על גבי החזה של האישה את הקווים המתארים היכן שיבוצעו החתכים ויתכנן את מהלך הניתוח.

במהלך ניתוח להגדלה והרמת החזה הרופא יבצע חתך וייצור כיס דרכו יחדיר שתל ויסגור את המקום באופן זמני.

לאחר מכן תועבר המנותחת למצב של ישיבה וזאת על מנת לבדוק כיצד נראה השד במצב ישיבה ואם ישנם עודפי עור שיש להסיר וכן לבדוק את מיקום העטרה והפטמה ולוודא שהשדיים סימטריים.

במידה ויש צורך בהסרת עודפי עור יסמן המנתח קווים לביצוע החתכים ויסמן מחדש את מיקום העטרה והפטמה במידה ויש להזיזן.

במהלך הניתוח נעשה שימוש בתפרים נמסים שאין צורך להוציאם לאחר הניתוח ובסיום הניתוח תבוצע חבישה סופגת רכה והאישה תלבש חזייה תומכת על מנת להגן ולתמוך באזור המנותח.

במידה ויש דימום או הפרשות ישאיר הרופא צינוריות ניקוז בשדיים אותם יסירו מספר ימים לאחר ביצוע הניתוח.

ההחלמה מניתוח הגדלה והרמת חזה אורכת עד כשבועיים ולאחר מכן תוכל האישה לחזור בהדרגה לבצע פעילות שגרתית. יש לקחת בחשבון שפעילות פיזית בה יש צורך בשימוש בידיים יכולה להוות קושי ותלווה בהרגשת אי נוחות ואף כאב ותדרוש זמן החלמה ארוך יותר לפני שתוכל האישה לחזור לפעילות זו. במידה וחשה האישה כאב היא יכולה ליטול משככי כאבים לפי הצורך.

את התוצאות של ההגדלה וההרמה של החזה ניתן לראות מיד לאחר הניתוח אך יש לקחת בחשבון שהשדיים עלולים להיראות עגולים ומתוחים מאוד מיד לאחר הניתוח וכן תהיה נפיחות ומתיחות באזור שתחלוף בזמן ההחלמה והשדיים יקבלו את צורתם החדשה.

לאחר כחודש העור נרפה והתפרים נספגים והשדיים יקבלו את צורתם הטבעית לאחר הניתוח כאשר התוצאה הסופית והטבעית תתקבל סופית לאחר כשנה.

למרות השתדלות הרופאים לבצע את החתכים כמה שיותר דקים ובמקומות בלתי נראים ישנן נשים שתסבולנה מצלקות גדולות אשר במשך השנים תתרככנה והצבע שלהן ידהה עד כדי שלא יהיה ניתן להבחין בהם כלל.

חשוב לדעת לפני ביצוע הגדלה והרמת חזה:

לידות, הנקות וכן הזדקנות משפיעים על גודל וצורת השדיים ולכן ייתכן ומספר שנים לאחר ביצוע הניתוח יהיה צורך לשחזרו ולכן מומלץ לבצע את הניתוח לאחר סיום לידות והנקות, שכן תוצאות הרמה והגדלה של החזה נשארות שנים רבות לאחר ביצוע הניתוח.

יש לקחת בחשבון שעישון מגדיל את הסיכונים והסיבוכים במהלך הגדלה והרמה של החזה פי חמש מאשר אצל מטופלות אשר אינן מעשנות.

לנשים אשר מעשנות הרבה ובאופן קבוע לא מומלץ לבצע ניתוח להגדלה והרמת חזה, ובמידה ואותה אישה מעוניינת בניתוח עליה להפסיק לעשן חודש לפני ביצוע הניתוח וחודש לאחריו.