חיפוש

הזרקת שומן עצמי

הזרקת שומן עצמי הינה טכניקה שנועדה למילוי ועיצוב הפנים על ידי שימוש בשומן של המטופל עצמו. ההליך כולל שאיבת שומן מאזור אחר בגופו של המטופל, לרוב מאזור הירכיים, הבטן התחתונה או הישבן. אותו שומן עובר הליך של זיכוך ולאחר מכן מוזרק ישירות לאזור בפנים אותו רוצים למלא ולעצב מחדש.

מדובר בטכניקה יעילה ופופולארית מאוד לטיפול באיבוד הנפח של הפנים בהם הרקמות של השרירים מתדלדלות ונוצרים שקעים בולטים.

את השומן אותו שואבים מהגוף ניתן להזריק בקלות למקומות אחרים בגוף אשר חסר בהם שומן אך עיקר השימוש בו הוא למילוי ועיצוב מחדש של שקעים וקמטים באזור הפנים.

האזורים  בפנים בהם נוצרים השקעים הם לרוב אזורי הרקות, שקעים מתחת לעיניים, הלחיים והלסת התחתונה.

את השקעים באזורים אלה ניתן למלא ולעצב מחדש על ידי שימוש בטכניקה של הזרקת שומן עצמי כאשר התוצאות הן מיידיות וניתן לראות בבירור שיפור בתווי הפנים.

תהליך הזרקת שומן עצמי

בשלב ראשון מתבצעת הרדמה מקומית באזור ממנו שואבים את השומן שהינו אזור אחר בגופו של המטופל עצמו, לרוב אזור הישבן או הירכיים.

לאחר ששואבים את השומן מאזורים אלה תחת הרדמה מקומית או כללית, מעבירים את השומן תהליך של זיכוך וכעבור כשעה וחצי כבר ניתן לבצע הזרקת שומן עצמי לאזור אותו מעוניינים למלא ולעצב.

הזרקת השומן העצמי נעשית על ידי טכניקה שנקראת תעלות בטכניקה זו ישנן מספר תעלות באזור אותו רוצים לעצב ומזריקים אליו כמויות קטנות של שומן למספר תעלות במקביל.

במצב כזה תאי השומן המוזרקים נשארים במקומם וגם מקבלים אספקת דם במידה המספקת להיקלטות ברקמות באזור אליו הן מוזרקות.

בתחילת הטיפול מוציאים את השומן מהגוף כאשר המטופל מטושטש מעט מההרדמה המקומית. לאחר מכן מטפלים בשומן ומזככים אותו, ולאחר כשעה-שעה וחצי מזריקים את השומן לאזור אותו רוצים לעצב.

את הזרקת השומן מבצעים על ידי טכניקה הנקראת תעלות. בטכניקה זו מזריקים כמויות קטנות של שומן להרבה מאוד תעלות באזור המטופל, וכך תאי השומן המוזרקים יקבלו את הדם לו הם זקוקים וגם לא יזוזו ממקומם.

הליך של הזרקת שומן עצמי אורך כשעתיים כאשר במהלכו מכניסים ומוציאים את המזרק כמאה חמישים פעמים בזהירות רבה ובמהירות רבה.

היתרונות של ביצוע הזרקת שומן עצמי

  • שימוש בשומן הטבעי של האדם שהינו חומר טבעי ולכן הגוף לא ידחה את השומן המוזרק וגם לא תהיינה תופעות לוואי או רגישויות לאחר ההזרקה שכן מדובר בחומר טבעי שנשאב מגופו של המטופל.
  • ניתן לשאוב כמויות גדולות של שומן עצמי לעיצוב ופיסול הפנים של המטופל ולכן אין צורך בשימוש בחומרי מילוי אחרים מה שמוריד את ההוצאות הכלכליות של ניתוח להזרקת שומן עצמי.
  • ניתן להשתמש בתאי השומן שנשאבו מגופו של המטופל בכל אזור בפנים.
  • תהליך ההחלמה הינו קצר יחסית, והאזור אליו מוזרקים אותם תאי שומן יחזור לתפקד די מהר לאחר ביצוע הזרקת השומן העצמי

יש לקחת בחשבון שיתכנו שטפי דם והרגשה של מתיחה או אי נוחות מסוימת באזורים בהם בוצעה הזרקת השומן העצמי אך אלו תופעות לוואי שחולפות מספר ימים לאחר ביצוע ההליך.

את התוצאות בעקבות הליך של הזרקת שומן עצמי ניתן לראות כבר לאחר סיום הטיפול שכן אותם אזורים שקועים התמלאו ועוצבו מחדש, וכן בוצעה החלקה של הקמטים באותם אזורים.

מכיוון שנעשה שימוש בתאי שומן טבעיים עם חלוף הזמן הם ייספגו ברקמות והאפקט של המילוי והעיצוב ידעך או אף יעלם לגמרי ולכן יהיה צורך לחזור על הפעולה לאחר מספר שנים לפי רצונו והחלטתו של המטופל.

טכניקת הזרקת השומן העצמי הינה טכניקה פשוטה ויעילה אשר בה נוטלים שומן עצמי מאזור אחד בגוף ומעבירים אותו לאזור אחר בגוף- אזור שחסר בו נפח ושמון. ניתן לשאוב עד 200CC של שומן מאזור הירכיים הבטן התחתונה והישבן ואת הזרקת השומן העצמי ניתן לבצע בקלות לכל מקום בגוף בו חסר שומן.

עם את נהוג להזריק את השומן העצמי לאזורי הפנים כמו העפעפיים, לחיים ואף ניתן להשתמש בהזרקת שומן עצמי למילוי ועיבוי השפתיים.  שומן עצמי שורד בגוף טוב יותר מאשר חומרי מילוי אחרים ומספק תוצאות מיידיות שמחזיקות לאורך זמן.