חיפוש

ניתוח מתיחת פנים

ניתוח מתיחת פנים נועד לאנשים אשר סובלים מעור פנים רפוי הגורם להיווצרות של קמטים קמטוטים ומראה נפול  באופן כללי. מדובר באחד הניתוחים השכיחים והמקובלים יותר בתחום הכירורגיה הפלסטית. ישנן מספר שיטות לביצוע מתיחת פנים, ניתוח מתיחת פנים קלאסית, ניתוח מיני מתיחת פנים ואף ניתוח חתך קצר. השוני בין השיטות או מספר החתכים המבוצעים וכן אורכם והם מותאמים למספר הבעיות שיש לתפור ולתקן בפנים של המטופל

כיצד מתבצע ניתוח מתיחת פנים?

לפני ביצוע הניתוח כמו בכל הליך כירורגי אותו מטופל יעבור בדיקות שם ובדיקות פיסיות שהרופא ימליץ עליהן בהתאם למצבו הבריאותי. אין לעשן לפני הניתוח ויש להפסיק ליטול תרופות הגורמות לדילול הדם ותוספי מזון למיניהם.

בניתוח מתיחת פנים מבצעים מספר חתכים על פי תכנון מראש של המקומות אותם רוצים למתוח, כמו כן ניתן למתוח מספר מקומות במהלך הניתוח ויש לבצע את החתכים בהתאם.

לרוב יבוצע חתך בקדמת האוזן ומהאחורי האוזן על מנת למתוח את הפנים, כאשר החתך האחורי עוזר למתיחת אזור הצוואר בעת הצורך.

את החתך מתחילים ברקה דרך קדמת האוזן ועד חלקה האחורי כך שישנה אפשרות לטפל ולמתוח את כל האזורים של הפנים.

ניתן במקביל להרים את הגבות ולטפל בקמטים בצידי העיניים ואף לבצע ש
איבת שומן בצוואר או לבצע ניתוחים באף בסנטר או באוזניים על ידי הוספת חתכים בהתאם ושילוב טכניקות ניתוחיות שונות.

ניתן לבצע את ניתוח להרמת פנים הן בהרדמה כללית והן בהרדמה מקומית והוא מבוצע בחדר הניתוח ואורך כשלוש שעות ודורש אשפוז של יממה לאחר מכן לצורך השגחה.

לאחר הניתוח המנתח ישאיר נקזים במקומות שנותחו על מנת לנקז דימומים אפשריים ויסיר אותם יום למחרת. יש למרוח משחה אנטיביוטית על החתכים ולחבוש חבישת לחץ לשמירה על המקומות שנותחו.

לאחר ניתוח מתיחת פנים  עלול המטופל להרגיש תחושה של משיכה ואי נוחות בפנים ואף כאב עמום וניתן ליטול משככי כאבים בהתאם להרגשה.

מספר ימים לאחר הניתוח יכולה להופיע בצקת בפנים שתחלוף כעשרה ימים עד שלושה שבועות לאחר ביצוע מתיחת הפנים .

ניתן לחזור לפעילות שגרתית לאחר כשבועיים אך יש לקחת בחשבון שהתוצאות הסופיות תיראנה בפנים רק כחודש עד שישה שבועות לאחר ביצוע מתיחת הפנים.

למי מתאים ביצוע ניתוח למתיחת פנים?

מתיחת פנים מתאימה לכל אדם אשר סובל מרפיון של העור או קמטים רבים ומראה כללי נפול של עור הפנים.

הגיל הממוצע של המטופלים הוא בשנות החמישים אך לעיתים ישנם מטופלים צעירים יותר המעוניינים למתוח את עור הפנים לאחר ירידה משמעותית במשקל או מטופלים מבוגרים יותר שזוהי הפעם השנייה או השלישית שהם מבצעים ניתוח להרמת פנים.

אנשים אשר להם היסטוריה רפואית של מחלות רקע רבות, אנשים שהינם מעשנים באופן קבוע בצורה כבדה וכן אנשים הנוטלים מדללי דם באופן קבוע אינם יכולים לעבור ניתוח למתיחת פנים.

מהן תופעות הלוואי והסיבוכים האפשריים לאחר ניתוח להרמת פנים?

  1. הופעת דימום לאחר הניתוח או הצטברות רבה של נוזלים באזור הפנים. מדובר בתופעה שאינה שכיחה ובמידה והיא קורת יש להגיע לטיפול רפואי על מנת לנקז את עודפי הנוזלים או הדימום.
  2. הופעת זיהום לאורך התפרים- מדובר בתופעה נדירה יחסית אך היא יכולה להתפתח וכן לגרום להחרפת הצלקת.
  3. מטופלים אשר מבנה הפנים שלהם או אסימטרי צריכים להיות מודעים למצב שכן טיפול מתיחת פנים לא יסדר את המצב הנתון והאסימטריה עלולה לבלוט יותר לאחר ביצוע מתיחת פנים ולכן יש לקחת זאת בחשבון.
  4. הופעת צלקות-רוב הצלקות לא בולטות במיוחד בצורה שיהיה ניתן לזהות שהמטופל עבר ניתוח אך אצל חלק מהמטופלים הצלקות תבלוטנה מעבר לשטח הפנים. לאחר הניתוח אותן צלקות עלולות להיות רגישות יותר ואף ליצור תחושת גרד מקומית
  5. גרימת נמק הינה תופעת לוואי נדירה במיוחד והיא מתרחשת בעיקר אצל מטופלים המעשנים. על מנת ליצור רקמה חדשה באזור במקום אותו נמק יד לחבוש את המקום היטב.
  6. פגיעה בתחושה ובתנועה של עור הפנים שמתרחשת עקב פגיעה בעצב הפנים בזמן מתיחת הפנים. מדובר בתופעה מאוד נדירה כאשר במידה ויש ירידה בתחושה בעור הפנים לאחר ביצוע מתיחת פנים היא תחזור כחצי שנה עד שנה לאחר ביצוע ההליך.

מתיחת פנים הינה ניתוח בטוח עם אחוזי סיבוכים נמוכים וקבלת תוצאות מהירות וטובות לאותם אנשים המעוניינים בקבלת מראה צעיר ורענן לעור הפנים שלהם.

ניתוח למתיחת פנים מחזיק בממוצע שבע עד שמונה שנים ולעיתים אף עשר שנים. במידה והמטופל מקפיד על אורח חיים בריא ללא עישון, חשיפה לשמש וירידה משמעותית במשקל כל אלה יתרמו לשמירה על תוצאות הניתוח בנוסף לנתונים תורשתיים.