חיפוש

הסרת עודפי עור אחרי הרזיה

הסרת עודפי עור אחרי הרזיה

דמיינו לרגע שאתם לוקחים שקית ניילון פשוטה, מותחים אותה חזק – חזק ואז משחררים, מה יקרה לשקית במצב כזה? המתיחה והשחרור יגרמו כידוע לקמטוטים בניילון, תהליך שמתרחש בצורה די דומה גם בעור שלנו במקרים של שינויים קיצוניים ומהירים במשקל הגוף.

לכן, אנשים שעברו ניתוחים בריאטריים לקיצור קיבה, נשים אחרי היריון ולידה, וכן אנשים שמשקל הגוף שלהם משתנה בצורה חדה בתקופות קצרות, לעיתים סובלים מעודפי עור באזורים שונים בגוף – לרבות הבטן, הירכיים, החזה, הפנים והצוואר. מצב כזה אמנם לא מסכן את הבריאות ברובם המוחלט של המקרים, אך הוא טומן בחובו לא מעט מבוכה וקשיים נפשיים.

אנשים אלו לא פעם מספרים על קושי להוריד חולצה בביקור בים או בבריכה, חשים פגיעה בביטחון העצמי ובמקרים מסוימים גם מתקשים ביחסים אינטימיים. למרבה המזל, כיום ניתן להתגבר על הבעיה באמצעות הליך פשוט יחסית להסרת עור עודף. הנה כל מה שחשוב לדעת על התהליך הזה ועל היכולת שלו להשיג את המראה המהודק והאסתטי שחלמתם עליו

ניתוחים להסרת עודפי עור: לא רק צורך אסתטי

מטבע הדברים, רוב האנשים שפונים לניתוחים להסרת עודפי עור עושים זאת כדי להיראות ולהרגיש טוב יותר עם הגוף שלהם. עם זאת, לניתוחים האלו יש ערך נוסף שחשוב להכיר. חלק מהמחקרים שפורסמו בשנים האחרונות בכתבי עת מדעיים, מעידים כי ניתוחים להסרת עודפי עור עוזרים לאנשים רבים לצאת ממעגל ההשמנה, ולהימנע מעלייה נוספת במשקל.

חוקרים מישראל אף גילו כי, אנשים שביצעו ניתוחים להסרת עודפי עור לאחר שהשילו קילוגרמים רבים מגופם, הצליחו לשמור על משקל תקין לאורך זמן בשיעור גבוה, בהשוואה לאנשים שעברו ניתוחי קיצור קיבה ולא ביצעו ניתוח נוסף להסרת עודפי העור. זהו בהחלט נתון מעודד שממחיש כי הליך להסרת עודפי עור, עשוי לשפר את הסיכויים לשמור על משקל בריא ומאוזן לאורך זמן בתום הטיפול.

אילו טיפולים ניתן לבצע לשיפור מצב העור לאחר ההרזיה?

אחרי הירידה במשקל, הגוף מטבע הדברים עובר לא מעט שינויים, לטוב ולרע. לכן, בשלב הראשון יש להגיע לפגישת ייעוץ והכוונה אצל מנתח פלסטי מומחה, אשר מחזיק בניסיון עשיר בטיפול באנשים שירדו במשקל וסובלים מעודפי עור.

בפגישת הייעוץ ייבחן המצב הרפואי של המטופל וכן יגובש סל הטיפולים הממוקד, אשר יתאים להשגת המראה שיגרום לכם להרגיש יותר בנוח עם הגוף שלכם, לחזק את תחושת הערך העצמי וגם להיחשף ללא חשש. הטיפול בדרך כלל יכלול אחד או יותר מההליכים הבאים:

מתיחת בטן – זהו טיפול להסרת עודפי שומן ועור מאזור הבטן, שעלולים להיווצר כתוצאה משינויים דרמטיים במשקל או לאחר היריון. לעיתים תבוצע במסגרת הטיפול הזה גם שאיבת שומן לשיפור התוצאה הסופית. ניתוח מתיחת בטן בדרך כלל מבוצע תחת הרדמה כללית ואורך בין שעתיים לשלוש שעות.

במהלך הטיפול הזה מבצעים חתך אנכי בחלקה התחתון של הבטן, מפרידים את רקמות העור והשומן משרירי הבטן, מסירים רקמות עודפות, ומהדקים את מעטפת העור ככל שניתן.

מתיחת ירכיים והצרת היקפים – הטיפול הזה מיועד למי שסובלים מעודפי עור ושומן באזור הירכיים. באזור הזה, עודפי עור ושומן עלולים לגרום גם לנזק בריאותי, בשל העובדה שהם מעלים את הסיכון לכאבים ולדלקות על העור כתוצאה משפשופים חוזרים ונשנים בהליכה או בפעילות גופנית.

הטיפול בדרך כלל מבוצע בהרדמה מלאה, ובמהלכו מבצעים חתך רוחבי באזור המשפעה כדי להדק את העור ולהסיר עודפים שלו. בחלק מהמקרים, כאשר יש שיעור גדול יותר של עור עודף, יידרש ביצוע חתך אנכי בחלקה הפנימי של הירך, כדי להדק עוד יותר את העור ולשפר את התוצאה הסופית. בחלק מהמקרים, ישולב בטיפול הזה גם הליך של הרמת ישבן או שאיבת שומן ממוקדת מאזור הישבן או הירכיים.

הרמת שדיים וטיפולים נוספים בחזה – גם השדיים הם איבר שמושפע רבות מהירידה במשקל, כמו גם מתהליכי הריונות ולידות, אשר כמובן  גם הם משפיעים על משקל הגוף. במהלך הניתוח מבצעים ברוב המקרים חתך בעטרה, שדרכו מרימים את העור הנפול ומסירים עודפים ממנו. כאשר מדובר בצניחה משמעותית של השדיים, ייתכן כי יידרש ביצוע של חתך אופקי נוסף להשגת התוצאה הרצויה.

לאחר הרמת השדיים, ייתכן כי מראה השד לא יהיה לשביעות רצונה של האישה. לכן חשוב לקבל הערכה מדויקת של מצב השדיים בשיחת הייעוץ הראשונית אצל הרופא המטפל ובמידת הצורך לבצע גם טיפול להגדלה או להקטנה של החזה באותו הליך.

מתיחת פנים וצוואר – עור הפנים שלנו עם השנים מטבע הדברים, הופך נפול יותר וגמיש פחות, אך ירידה דרמטית במשקל מדגישה את השינויים האלו אפילו יותר. כדי להימנע מהשינוי הדרמטי הזה בעור הפנים והצוואר וגם כדי להשיג מראה צעיר יותר, ניתן לבצע הרמה ממוקדת של העור באזור הזה.

הטיפול הזה מבוצע בהרדמה מקומית, אם כי בחלק מהמקרים ניתן יהיה לבצע הרדמה אזורית וטשטוש, בייחוד אצל אנשים שחוששים להיות ערניים בתהליך. במהלכו מפרידים את העור מרקמות השריר בפנים ובצוואר, מהדקים אותו ככל שנדרש ומסירים את העודפים. את הטיפול הזה ניתן לשלב עם שאיבת שומן והזרקה נקודתית של חומרים לטשטוש קמטים שלא ניתן להעלים בפעולת המתיחה. בנוסף, ניתן לבצע במסגרתו גם הרמת עפעפיים, הרמת מצח או תיקון של הגבות.

מתיחת זרועות – כמו הקמטים בפנים ובצוואר, גם עודפי העור סביב הזרועות הם בדרך כלל תוצאה טבעית של תהליך ההתבגרות אשר מופיעה אצל רבים מאיתנו, אך היא בולטת ביותר אצל אנשים שעברו שינויים קיצוניים במשקל הגוף.

הניתוח הזה בדרך כלל מתבצע בהרדמה כללית, ואם הוא אינו משלב הליכים נוספים הוא צפוי לקחת שעתיים, אם כי הוא יכול כמובן גם להתקצר או להתארך בהתאם לצורך הכירורגי. במהלך הטיפול מתבצעת שאיבה ממוקדת של השומן מהחלק הפנימי של הזרוע, מאזור המרפק ועד לבית השחי. לאחר מכן יוסרו עודפי העור ויבוצע תפר פנימי שמתמוסס בעצמו אחרי כמה ימים.