חיפוש

האם כל אחד יכול לעשות בוטוקס?

בוטוקס, קיצור של בוטוליניום טוקסין, צבר בשנים האחרונות פופולריות עצומה בתחום טיפולי האסתטיקה כחומר שמצמצם קמטים. הרבה אנשים חושבים על הסלבס המפורסמים כשהם חושבים על בוטוקס, שתמיד מצליחים להיראות צעירים כאילו השעון עצר מלכת. 

אבל האם כולם יכולים לעשות בוטוקס? במאמר הזה, ניכנס לעובי הקורה ונגלה מי יכול ליהנות מהטיפול הזה, למי אסור לעשות בוטוקס, ואת כל הנקודות שחשוב לדעת לפני שמקרבים את המזרק לפנים. 

מה זה בוטוקס?

לפני שנתחיל לפרט למי זה מתאים ולמי זה לא מתאים, בואו רגע נבין יותר לעומק מה זה בוטוקס. כפי שכבר ציינו, המונח הזה הוא קיצור של בוטוליניום טוקסין. למעשה, הפעולה שהוא מבצע היא שיתוק זמני של שרירים ספציפיים, וכך הוא מצמצם את הופעת הקמטים בפנים. 

למי הטיפול הזה מתאים?

בעלי סימני הזדקנות

ברוב המקרים, בוטוקס נועד לאנשים שכבר רואים עליהם את סימני הזמן. אם יש לך קמטים נראים לעין בפנים, את יכולה לשקול טיפול בוטוקס כדי לטפל בזה.

חשוב לדעת שזה לא טיפול שמוגבל רק לנשים, למרות שהן רוב הלקוחות של השירותים האלה. ישנם כיום גם לא מעט גברים שעוברים טיפולי בוטוקס על מנת לשמור על מראה צעיר ורענן.

מי שמחפש טיפולים לא פולשניים

בניגוד לניתוחים שונים כגון הרמת פנים, בוטוקס הוא הליך לא פולשני שלא דורש הרדמה או תהליך שיקום ממושך. העובדה הזאת גורמת להרבה אנשים לבחור בטיפול הזה על פני טיפולים אחרים. 

מה חשוב לדעת לפני שמתחילים את הטיפולים?

התייעצו עם גורם מוסמך

אחד הדברים החשובים ביותר לפני שניגשים לעבור טיפול פנים כזה, הוא להתייעץ עם גורם מקצועי רפואי עם התמחות ספציפית בבוטוקס. 

זה יכול להיות רופא עור או מנתח פלסטי שיש להם ניסיון בטיפולי בוטוקס. זאת, על מנת להעריך את הצרכים הספציפיים שלכם, את ההיסטוריה הרפואית ואת הציפיות שלכם, כדי לוודא שבוטוקס הוא אכן הפיתרון המתאים עבורכם. 

מצב בריאותי ואלרגיות

ישנם מצבים בריאותיים שונים וגם אלרגיות שמונעים ממטופלים לקבל טיפולי בוטוקס. כך לדוגמא, מי שמתמודד עם הפרעה נוירו-מוסקולרית כמו מיאסטניה גראביס לא יכול להיעזר בחומר הזה לטיפולי יופי. 

שימוש בתרופות קבועות ותוספים

כאשר אתם ניגשים לטיפול בוטוקס, חשוב לעדכן את המטפל אם אתם נוטלים תרופות מסוימות. ישנן תרופות שהחומר הפעיל שלהן עלול להתנגש עם אחד החומרים שנמצאים בבוטוקס ולגרום לסיבוכים. לכן חשוב לתת למטפל את ההיסטוריה הרפואית המלאה שלכם לפני תחילת הטיפולים. 

הריון והנקה

למרות שאין הרבה מידע מקצועי על זה, ההמלצה הכללית לנשים בהריון או לנשים מיניקות היא לדחות את טיפולי הבוטוקס לשלב מאוחר יותר בחיים. במקרים כאלה עדיף להיות בטוחים יותר, על מנת לשמור על בריאות התינוק ממעבר של חומרים מהגוף שלך בין אם זה דרך השלייה ובין אם זה דרך חלב האם. 

סיכום

בוטוקס הוא טיפול קוסמטי שיכול להועיל למגוון רחב של אנשים, כל עוד הם לא נכנסים לאחר הקטגוריות של אנשים שעדיף להם להימנע, לפחות בשלב הזה, מטיפול כזה. מדובר על טיפול לא פולשני וללא תקופת החלמה ממושכת, אך ההשפעה שלו זמנית וחולפת.

לפני שאתם ניגשים לבצע טיפול בוטוקס, אל תשכחו שבשורה התחתונה מדובר בבריאות שלכם, ולכן חשוב להתייעץ מראש עם מומחה בתחום, ולציין את ההיסטוריה הרפואית שלכם ואם אתם נוטלים תרופות.